Visualització de contingut web

Procés d'admissió

On pots trobar la informació?


Al tauler d'anuncis dels centres escolars figura la informació següent:

  • Normativa que regula l'admissió de l'alumnat, on es troben els criteris de baremació.
  • Places vacants.
  • Àrea d'influència del centre.
  • Calendari d'admissió.
  • Projecte educatiu del centre.
  • Projecte lingüístic autoritzat al centre.


En diferents espais del portal web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport:

  • Normativa que regula l'admissió de l'alumnat.
  • Informació relativa a les àrees d'influència dels centres docents.
  • Assistent d'admissió telemàtica.
  • Models de sol·licituds (sol·licitud d'admissió i de renda de la unitat familiar).

1 Sol·licitud de lloc escolar

1.1 Com fer la sol·licitud?

1.1 Com fer la sol·licitud?

S'emplenarà una única sol·licitud mitjançant el model oficial que figura com Annex 3 (Educació Primària i ESO)  o Annex 3-bis (Educació Infantil) de l'Ordre 7/2016.

És important presentar una única sol·licitud. Si se'n presenta més d'una, no se'n tindrà en compte cap d'aquestes. En aquest cas, es procedirà a l'escolarització del teu fill o de la teua filla en algun dels centres en què, una vegada finalitzat el procés d'admissió, queden llocs vacants.


1.2 Com tramitar la sol·licitud?

1.2 Com tramitar la sol·licitud?

1. Es podrà fer telemàticament mitjançant els assistents d'admissió telemàtica proporcionats al següent enllaç de la web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado
Al final del procés, cal imprimir la sol·licitud tramitada per lliurar-la.

Els participants que en els ensenyaments d'infantil, primaria, ESO i batxillerat emplenen la seua sol·licitud telemàticament, rebran en l'adreça de correu electrònic que faciliten la informació relativa al resultat del procés d'admissió.

2. Els models de sol·licitud es podran descarregar per a emplenar  de l'apartat «alumnat» del següent enllaç: http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado

3. Els models de sol·licitud també es podran recollir en el centre.

En qualsevol de les opcions, cal lliurar la sol·licitud emplenada al centre escollit com a primera opció. 


1.3 Com emplenar la sol·licitud?

1.3 Com emplenar la sol·licitud?

Caldrà aportar totes les dades requerides i es podrà realitzar un llistat fins a 10 centres per ordre de prioritat.


1.4 Quina documentació ha d'acompanyar la sol·licitud?

1.4 Quina documentació ha d'acompanyar la sol·licitud?

Junt a la sol·licitud caldrà aportar tota la documentació que acredite les circumstàncies al·legades. Aquesta documentació es tindrà en compte en totes les opcions dels centres escollits.

Les sol·licituds presentades fora de termini no seran tingudes en compte per a la baremació.


2 Baremació

2.1 Quins són els criteris de baremació?

2.1 Quins són els criteris de baremació?

1. Germans: 15 punts

Per cada germà matriculat al centre, es cursen ensenyaments sostinguts totalment amb fons públics.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Si els cognoms no són coincidents, s'acreditarà la relació per mitjà del llibre de família, certificat del registre civil o sentència per la qual s'adjudique la tutela.

2. Pare o mare treballador/a del centre docent: 5 punts

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Aquesta circumstància serà acreditada per la direcció, en cas de centres públics, o pel titular si es tracta d'un centre privat-concertat.

3. Domicili: Àrea d'influència, 10 punts; àrea limítrof, 5 punts

Quan els progenitors tenen domicilis diferents, el domicili a efectes de baremació serà el del progenitor que tinga la custòdia. Si la custòdia és compartida, es considerarà com a residència on estiga empadronat l'alumne o l'alumna.

El lloc de treball del pare, de la mare o del tutor podrà ser considerat, a instància del sol·licitant, amb els mateixos efectes que el domicili familiar.

Quan l'alumne o alumna residisca en un internat, es considerarà el domicili de la residència com a domicili de l'alumne o alumna i això sense perjuí de l'aplicació de les normes específiques per a aquest supòsit que es dicten en desplegament de l'apartat 2 de la disposició addicional sisena del Decret 40/2016.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

El domicili familiar s'acreditarà per mitjà de la presentació del DNI del pare, mare o tutor/a i d'un rebut recent d'aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer.

Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en ambdós documents, es podrà requerir un certificat de residència lliurat per l'ajuntament.

En cas que es presente un contracte de lloguer, haurà d'acreditar-se que s'ha efectuat el corresponent depòsit de fiança (model 805 o 806) en la conselleria competent en matèria d'hisenda.

Els treballadors i treballadores per compte d'altri aportaran certificat emés per l'empresa en què acredite suficientment la relació laboral i domicili del centre de treball.

Els treballadors i treballadores per compte propi l'acreditaran aportant la declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'empresaris, professionals i retenidors (model 036 o 037).

4. Renda igual o inferior a 2 vegades l'IPREM: 2 punts

Si la família vol que se li tinga en compte el criteri de renda de la unitat familiar, haurà d'emplenar l'annex VI.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Annex VI.

5. Família nombrosa: General, 3 punts; especial, 5 punts

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Títol oficial de família nombrosa a què fa referència l'article 4 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció de les famílies nombroses.

6. Discapacitat: de 3 a 7 punts

Discapacitat de l'alumne/a:

  • Del 33 al 64%: 4 punts

  • Igual o superior al 65%: 7 punts

Discapacitat dels pares, mares o germans/es de l'alumne, per cadascun:

  • Del 33 al 64%: 3 punts

  • Igual o superior al 65%: 5 punts

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Certificat corresponent o targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat emesos per la conselleria competent en matèria de benestar social.

Resolució per la qual es reconeix els pares o mares, tutors o tutores i germans o germanes, si és el cas, una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent.

7. Família monoparental: General, 3 punts; especial: 5 punts.

Segons el Decret 179/2013, article 21. No és acumulable a la puntuació obtinguda per família nombrosa.

Documentació que acompanyarà la sol·licitud:

Títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en matèria de família (Decret 179/2013, de 22 de novembre, del Consell).

8. Observació a la baremació:

La falsedat en les dades aportades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, i s'escolaritzarà l'alumne/a en els llocs vacants una vegada finalitzat el procés d'admissió.

Puja


2.2 Com es farà l'assignació de llocs escolars?

2.2 Com es farà l'assignació de llocs escolars?

La plaça escolar assignada dependrà sempre de la puntuació obtinguda en la baremació. Així, totes les opcions triades seran baremades en igualtat de condicions.

Tots els centres hauran de realitzar una reserva de dos llocs escolars per grup per a l'alumnat amb necessitats educatives especials en el curs on s'inicia l'escolarització. Així també reservaran, com a mínim, un altre lloc per grup per a l'alumnat amb necessitats de compensació educativa en el curs on s'inicia l'escolarització.


3 Calendari d'actuacions

3.1 Calendari d'actuacions

3.1 Calendari d'actuacions

 

És important que el pare, la mare, el tutor o la tutora legal coneguen el calendari d'actuacions següent:

Publicació de les àrees d'influència i limítrofes

Fins al 2 de maig

Publicació de les vacants existents als centres educatius

El 22 de maig

Presentació de sol·licituds

Del 22 al 29 de maig

Baremació de sol·licituds per part dels centres

Del 22 de maig al 5 de juny

Publicació de llistes provisionals d'alumnat admès al centre

El 8 de juny

Presentació de reclamacions a la direcció del centre

Del 8 al 12 de juny

Publicació de llistats definitius

El 20 de juny

Al·legacions contra les llistes definitives

Del 20 al 21 de juny

Contestació per escrit a les al·legacions presentades

Fins al 27 de juny

Període de matrícula d'Infantil i Primària

Del 20 al 29 de juny

Matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia o excedents

El 30 de juny

 


4 Marc legal

4.1 Marc Legal