Detall notícia

'La lectura al segle XXI' reflexiona sobre el paper de la lectura a les aules en un context tecnològic

26/04/2016

El director general de Política Educativa, Jaume Fullana, ha inaugurat la jornada "La lectura al segle XXI", que se celebra a la sala Martín i Soler de Les Arts de València. La jornada, adreçada a docents, constitueix un espai de reflexió i d'experiències compartides al voltant del paper de la lectura en un context digital.

"La lectura al segle XXI" aborda, entre altres temes, què i com llegim al nou segle, com es poden repensar els plans de lectura, o quins nous significats tenen conceptes com ara llegir, lectura, llibre, biblioteca o animació lectora, a partir de l'aparició de nous formats de lectura.

Jaume Fullana ha explicat que aquesta jornada «s'emmarca dins el Pla de Foment del Llibre i la Lectura que té com a objectiu pal·liar les xifres de lectura que tenim al País Valencià. El percentatge del lectors està tres punts per sota de la mitjana espanyola i 14 punts per sota de la mitjana europea. Per tant, el que volem és corregir aquesta situació».
El director general ha comentat també que "un país de ciutadans lectors equival a un país de ciutadans més lliures, més crítics i també més feliços i, per tant, millor situats per enfrontar els reptes del futur". Fullana ha afegit que millorar les xifres de lectura és "una responsabilitat compartida pels escriptors, els il·lustradors, per les persones que editen, pels qui venen i també per les persones que ensenyen i pel qui eduquen".

Una jornada de reflexions i experiències compartides

Les ponències de "La lectura al segle XXI" han començat de matí amb Javier Celaya, fundador del portal cultural Dosdoce.com que ha tractat sobre "Noves formes de descobrir i llegir llibres en l'era digital". Posteriorment, Mònica Baró Llambias, de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona ha reflexionat sobre "La biblioteca escolar: un entorn necessari per a l'alfabetització del segle XXI". Josep Ballester, de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, ha abordat el tema de "L'educació literària i intercultural en el context digital" i, per finalitzar la sessió del matí, Antoni de la Torre, professor de l'IES Joanot Martorell de València, ha intervingut per parlar de "Literatura i narratives digitals".

De vesprada, la jornada es reprén amb l'actuació musical del grup Camí de Nora. A continuació, Gemma Lluch, de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València tractarà "Les competències d'un lector del segle XXI". Posteriorment, Margarida Castellano Sanz, de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, impartirà una ponència sobre "Alfabetització visual mitjançant l'àlbum il·lustrat". Per finalitzar, Jaime Olmos, professor del Centre Rural Agrupat de Benavites Quart de les Valls, es preguntarà sobre "Llegir i escriure, per a què? Noves formes d'aprendre a llegir i a escriure".

Arxius relacionats