Detall notícia

Educació i el Col·legi Oficial de Psicologia llancen la guia 'Ens quedem a casa' amb orientacions per a les famílies

26/03/2020
Educació i el Col·legi Oficial de Psicologia llancen la guia "Ens quedem a casa" amb orientacions per a les famílies

- La col·laboració de la Conselleria amb el Col·legi Oficial de Psicologia obri la possibilitat d'assistència psicològica gratuïta a distància a les famílies en temps del COVID-19 a través del telèfon 960 450 230
- Educació posa el personal dels serveis psicopedagògics escolars a disposició dels equips directius per a acompanyar a distància l'alumnat, les famílies i el professorat



La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana han publicat la guia 'Ens quedem a casa', amb orientacions i pautes dirigides a les famílies amb fills i filles en edat escolar.

L'objectiu d'aquesta guia orientativa és ajudar les famílies a fer front a la situació de confinament en el domicili amb els seus fills i filles a causa de l'estat d'alarma decretat per a fer front al coronavirus COVID-19.

La col·laboració d'Educació de la Generalitat i el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana també inclou l'assistència psicològica gratuïta a distància a les famílies en temps del COVID-19, en el cas que la necessiten, a través del telèfon 960 450 230.

La guia orientativa per a les famílies 'Ens quedem a casa' inclou consells per a afavorir el desenvolupament saludable dels xiquets, xiquetes i joves, atenent les seues necessitats cognitives, afectives i socials.

El conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha destacat que "els xiquets i les xiquetes han deixat d'anar a l'escola, al parc, a jugar amb els amics i les amigues, d'anar a practicar esport i altres activitats que els permetien socialitzar", i ha afegit: "sense oblidar l'alumnat adolescent, al qual és importantíssim donar-li l'atenció que requereix en aquesta situació excepcional i nova per a tothom".

Així mateix, Andrea Ollero, vocal del COPCV i coordinadora de l'equip de psicòlogues clíniques i educatives que han elaborat la guia, ha comentat: "Quedar-se a casa pot ser una oportunitat d'aprenentatge i desenvolupament general. El context familiar és diferent de l'escolar, però els xiquets, xiquetes i adolescents poden continuar millorant les seues habilitats i competències. Sentint-se bé estaran més oberts a l'aprenentatge».

«És necessari mantindre unes rutines i horaris, però sense ser extremadament estrictes per a evitar les situacions estressants, adaptant-nos a les diferents edats i circumstàncies familiars. Estar amb tots els membres de la família, coincidint en temps i espai, és una convivència especial que requereix l'esforç de tota la comunitat educativa per a fer-la agradable i una font de creixement personal i aprenentatge interactiu», ha afegit.

Serveis psicopedagògics escolars

Paral·lelament, Educació ja ha donat instruccions als equips especialitzats dels serveis psicopedagògics escolars (SPE) perquè estiguen a la disposició dels equips directius dels centres educatius i continuen duent a terme les seues tasques d'una manera no presencial durant la suspensió temporal de l'activitat educativa presencial.

"La situació actual ocasionada pel COVID-19 fa que ens hàgem de replantejar noves formes d'organització del treball, a fi de poder seguir donant la millor atenció al nostre alumnat, al professorat i a les famílies, moltes de les quals estan vivint moments complicats per diferents qüestions associades a aquesta crisi", ha detallat Vicent Marzà.

Aquest suport a distància dels SPE als equips directius i docents permetrà planificar el treball amb l'alumnat, especialment pel que fa a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) i necessitats de compensació de desigualtats.

El personal dels SPE també donarà suport i acompanyament a distància a l'alumnat amb què estan realitzant alguna atenció, i en farà el seguiment. Així mateix, també atendrà de manera no presencial les consultes que, en l'àmbit de les seues competències, puguen fer arribar a l'alumnat o les famílies, a través de la direcció del centre.

Perquè aquesta assistència a distància siga fluida, els equips dels SPE obriran, amb la direcció dels centres que atenen, tots els canals de comunicació al seu abast, com el telèfon, la missatgeria instantània o el correu electrònic.