Actuacions

Actuacions

 

L'ESCOLA CANTA

 
 
QUÈ ÉS L'ESCOLA CANTA?
És un projecte educatiu que va crear la Regidoria d'Educació de l'ajuntament de Castelló (la Plana Alta) el curs 2017-2018, amb el suport del Servei d'Educació Plurilingüe de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
L'escola canta és un projecte de caràcter musical adreçat als centres educatius d'Educació Primària que pretén donar suport als Plans de Normalització Lingüística (PNL) de cada centre educatiu.
L'escola canta permet, a més a més, posar en contacte l'alumnat i el professorat amb les bandes de música, entitats artístiques i socials de gran rellevància en la vida cultural dels pobles i ciutats del nostre territori.
 
OBJECTIUS
1. Fomentar l'ensenyament musical i el treball cooperatiu mitjançant la interpretació d'obres musicals.
2. Millorar la competència lingüística del valencià de l'alumnat d'Educació Primària, d'acord amb el Pla de Normalització Lingüística dels Projectes Lingüístics de Centre (PLC).
3. Promoure el coneixement del repertori musical tradicional valencià, així com el d'altres cultures, mitjançant la unió de la llengua i la música.
4. Fomentar una sensibilitat positiva i una convivència harmoniosa entre diferents pobles i cultures.
5. Promoure la col·laboració entre diferents entitats i administracions per a crear obres culturals de qualitat i poder mostrar-les a la societat.
 
A QUI VA ADREÇAT EL PROJECTE?
L'escola canta s'adreça, sobretot, al professorat de música i a l'alumnat dels centres d'Educació Primària (preferentment de 5é i 6é) del sistema educatiu valencià.
 
ACTIVITATS
La participació en L'escola canta implica:
- La formació de formacions corals integrades per l'alumnat de les escoles inscrites
- La col·laboració i participació de la banda de música del poble-ciutat participant
- La realització de dos concerts:
a) Un concert individual, públic i gratuït al llarg del curs 2019-2020.
b) Un concert col·lectiu, on participarà l'alumnat inscrit al projecte L'escola canta 2020 i la banda de música de la localitat. En aquest concert s'interpretarà la cantata que ha escrit expressament per a l'ocasió un compositor.
És recomanable que el nombre de participants de cada col·legi no siga inferior a 20 ni superior a 100.
 
NOTÍCIES RELACIONADES
 
ENLLAÇOS:
 
 

L'ESCOLA FA RÀDIO

 
 
Campanya de ràdio de la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Castelló per a donar suport als plans de normalització dels centres educatius perquè ofereix avantatges en la pràctica lingüística i en el treball transversal de les matèries objecte d'estudi.
 
OBJECTIUS
- Potenciar l'ús del valencià oral i escrit entre l'alumnat en l'àmbit dels mitjans de comunicació.
- Facilitar la creació de situacions comunicatves reals que activen l'ús de la llengua i la creatvitat.
- Familiaritzar l'alumnat amb les modalitats dels programes radiofònics.
 
DESTINATARIS
Alumnat dels centres educatius de la ciutat de Castelló dels nivells: Primària, Secundària, Formació Professional i Formació de Persones Adultes.
Pot ser portada a terme en qualsevol altra població amb la col·laboració de l'assessoria d'educació plurilingüe.
 
ACTIVITAT
- Els docents, amb el suport de l'assessoria del SEP, preparen un programa de ràdio.
- S'enregistrarà el programa de ràdio per un tècnic de so professional.
- El programa s'emetrà a través d'una emissora de ràdio.
 
NOTÍCIES RELACIONADES
 
ENLLAÇOS:
 
 

PODCAST EN À PUNT

 Resultat d'imatges de a punt

À Punt està compromesa amb els continguts educatius. Al web té allotjades les guies didàctiques del programa transmèdia 'Una habitació pròpia', adreçades a l'alumnat d'ESO i Batxillerat, sobre cadascun dels llibres tractats per Irene Rodrigo en aquest programa de divulgació literària. Un excel·lent material amb què treballar a les aules.
A més de fomentar la participació, es vol difondre la tasca dels centres entre altres membres de la comunitat educativa i en el conjunt la societat. En la reunió mantinguda al desembre de 2018 entre la Conselleria d'Educació (Servei d'Educació Plurilingüe), els CEFIRE de plurilingüisme, el de Xàtiva i À Punt, es va acordar llançar conjuntament una primera convocatòria de podcasts. No es tracta d'un concurs, sinó una convocatòria per a incentivar la producció d'aquest tipus de continguts.
Fins ara la participació dels centres s'ha centrat als vídeos i ara s'obri també a l'univers sonor amb els podcasts, de manera que l'objectiu formatiu de les jornades JPODCAST, que organitzen els CEFIRE, pot tindre el seu complement amb la vocació participativa i de difusió d'À Punt. En efecte, compartim l'objectiu últim de les jornades per a formar docents en l'ús didàctic del podcast i dels elements que formen part de l'univers radiofònic.
Igualment, compartim la importància que té la formació de mestres i professors perquè són els que després dinamitzen grups i aules als centres per a fer els continguts audiovisuals. La participació dels centres passa per ells i pot ser reforçada pels estímuls que els diferents mitjans puguem traslladar. I en aquest aspecte, À Punt té un plus de responsabilitat.
Perquè tot això siga possible, és necessari que els podcasts que arriben presenten unes certes característiques de format, gènere i durada. Es reconeixem totes les virtuts del podcast com a recurs educatiu, però, per a poder ser allotjats en el web d'À Punt i en els agregadors d'àudio, es necessita que es concreten en formats que puguen ser consumits com la resta dels continguts.
 
 
 

PLAERDEMAVIDA

 
 
 
El 14 de febrer de 2018, "Plaerdemavida", programa de ràdio sobre literatura presentat per Maria Josep Poquet, va emetre #Plaerdepoesia (inundem les xarxes de poesia) per tal de celebrar el Dia Mundial de la Poesia. La iniciativa va comptar amb l'ajuda de l'Assessoria d'Educació Plurilingüe, tant en el plantejament de l'activitat com en la difusió en els centres educatius.
 
PROGRAMA
En el programa que presenta Maria Josep Poquet estigueren presents la poetessa Maria Josep Escrivà i el periodista d'À Punt i divulgador de poesia Francesc Piera, més d'altres invitats que participaren per telèfon, com ara Marc Granell. El programa va tractar les possibilitats que ofereix la tecnologia per a la difusió literària.
 
PARTICIPANTS
En el programa participaren més de 40 centres, entre d'altres, de Gandia, Oliva, València, Aldaia, Vila-real, Alboraia, Betxí, Petrer, Pego, Puçol, Ontinyent, Alcoi, Benicàssim, Novelda, Villena, Dénia i Oriola. 
L'alumnat que va participar, va rebre un lot de llibres per a la biblioteca del centre, que regala l'Acadèmia Valenciana de la Llengua
 
ACTIVITAT
L'alumnat participant va tuitejar versos durant l'hora de durada del programa i hi intervingueren en directe a través de connexions telefòniques.
L'etiqueta #Plaerdepoesia va esdevindre trending topic amb milers i milers de piulades.
 
El 13 de febrer de 2019, el programa realitzà la segona edició de #Plaerdepoesia2. Hi van participar moltes persones relacionades amb la difusió de la poesia i diversos centres educatius d'arreu de tota la geografia valenciana.
 

 

UN RELAT ENCADENAT

 
 
 
Una nova col·laboració de l'Assessoria d'Educació Plurilingüe amb el programa #Plaerdemavida. En aquesta ocasió, l'escriptor i expert en tècniques d'escriptura Vicent Usó, llança el plantejament d'un microrelat que sis instituts hauran de completar, tot escollint entre diferents opcions narratives. L'alumnat participarà en directe en el programa per explicar les seues propostes, que seran analitzades per Usó. Finalment, s'emetrà el relat complet gravat i ambientat en les instal·lacions d'Àpunt a Burjassot.
 
ENLLAÇ