Visualització de contingut web

Batxibac

 

 

CONVOCATÒRIES

NOTA IMPORTANT:

Resolución de 30 de abril de 2020, de la Secretaría de Estado de Educación, para la adaptación de la Resolución de 24 de julio de 2019, de la Secretaría de Estado de Educación y Formación Profesional, por la que se dictan instrucciones relativas al programa de doble titulación Bachiller-Baccalauréat correspondientes al curso 2019-2020, ante la situación de crisis ocasionada por el COVID-19

https://www.boe.es/boe/dias/2020/05/05/pdfs/BOE-A-2020-4828.pdf

 

D'acord amb la declaració de l'estat d'alarma a causa de la pandèmia del COVID-19 declarat pel Govern de l'Estat espanyol mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, i l'atribució conferida pel seu article 19 a les administracions autonòmiques i locals,  s'informa  que la prova prevista per als dies 6 i 7 de maig de 2020 prevista per la Resolució de 3 de març de la direcció general d'Innovació Educativa i Ordenació per a l'obtenció del títol de Baccalauréat queda ajornada sine die fins a nova  comunicació oficial.

 

Resolució d'ajornament

Convocatòria proves externes per a l'obtenció del títol de Baccalauréat (curs 2019-2020)

 

Oberta la inscripción per a l'edición de Juliol 2020 de la Université d'été: formació en línia per a docents de i en francés

Davant la impossibilitat d'organitzar la Universitat d'Estiu en Madrid de la forma que s'havia previst mesos abans, l'Institut Français ofereix del 6 al 10 de juliol una formació docent en línia que inclou 30 horas d'activitats repartides en tallers, webinaris i activitats culturals en línia.

Tota la informació està disponible en:

https://www.universite-ete.org/Enlace externo, se abre en ventana nueva

https://www.youtube.com/watch?v=4qZCAi6RoKwEnlace externo, se abre eInscripciones, a partir del 8 de junio.

Inscripcions, a partir del 8 de juny.

Preu per persona: 90 euros, gratis per als docents amb segell de qualitat LabelFranceducation

CAMPUS NUMÉRIQUE 2020. CURS EN LÍNIA GRATUÏT organtizat per France Education International

Destinataris: Professionals de la llengua francesa, docents de francés i de matèries no lingüístiques en francés.

Del 6 al 31 de juliol de 2020.

Inscripcions obertes.

Tota la informació detallada del programa en https://www.ciep.fr/campus-numerique-2020             

idad LabelFrancEducation.

 

GUIDE POUR L'ENSEIGNEMENT EN LANGUE VIVANTE ÉTRANGÈRE DE L'ÉCOLE AU LYCÉE

 

La Guide pour l'enseignement en langue vivante étrangère de l'école au lycée, del Ministère de l'Éducation nationale et de la Jeunesse, dirigida especialment als equips directius i als docents, pretén ser una referència útil en l'ensenyament en llengües estrangeres des de les primeres etapes a l'escola infantil fins a l'etapa de batxillerat. El seu objectiu és acompanyar el desenvolupament de la metodologia EMILE (o TILC- Tractament Integrat de Llengües i Continguts-) a les escoles i instituts partint del cas de França i la xarxa d'ensenyament francés a l'estranger.

 

La primera part presenta modalitats de pilotatge referents a qüestions de recursos humans, normatives, administratives i tècniques per a la posada en marxa d'un curs EMILE, mentre que la segona part s'ocupa de la posada en marxa amb un seguit d'utilitats teòriques i pràctiques, recursos pedagògics i la tercera part aborda qüestions d'avaluació i valoració per a l'alumnat, el professorat i els centres educatius.

 

Destaquem

La guia proporciona consells per a fer visible de manera apropiada el projecte entre tots els sectors implicats en els primers estadis i per garantir la continuïtat entre etapes educatives.

 

Inclou enllaços a diferents vídeos de testimonis, com ara d'equips directius que expliquen el dia a dia d'una escola EMILE, o d'alcaldes referents al suport material i tècnic rebut per les escoles i com ha anat canviant en positiu la visió de les famílies i de la comunitat en general.

 

També inclou interessants infografies i estratègies per a millorar la competència en llengües del professorat, amb elements de la didàctica de l'ensenyament en llengües vives i gradacions dels elements lingüístics i la seua integració en els objectius del curs.

 

En destaquem l'apartat per a encetar l'obertura dels centres cap a Europa, amb un llistat de programes i recursos de mobilitat per a docents i alumnat i les seues característiques.

 

 

Concurs de fotografia PORTAVOZ Units en la diversitat

14 alumnes de centres educatius de la Comunitat Valenciana guardonats en el concurs de fotografia PORTAVOZ.

 

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport es complau a comunicar que les fotografies premiades en el concurs PORTAVOZ ja estan disponibles en el web https://concursoportavoz.org/ i en la pàgina Instagram @educa_ife.

 

En la primera edició del concurs de fotografia PORTAVOZ Units en la diversitat que ha celebrat l'Institut Francés, l'alumnat valencià ha tingut una participació exitosa i encapçala així el rànquing de guanyadors amb 14 alumnes guardonats de diferents centres educatius.

 

L'alumnat premiat en el concurs és el següent: Laura Pajarón Prat del centre privat Santa Ana de València (3r); Mª Inmaculada Martínez Melero (6é), Pau de Miguel Pérez (10é) i Mateo Gajic Sales (21é) del centre privat Gençana de Godella; Bayane Zhiri (12é) i Laura Avi Medina (18é) de l'IES El Grao de València; Faiza Ben Moussa (14é) de l'IES Las Norias de Monfort del Cid; Alba María González Hernández (20é), Alba Soler Ayela (39é) i Yousra El Jaafari El Idrissi (46é) de l'IES 8 de Marzo d'Alacant; Manuel Morales Loor (25é) del centre privat Santísimo Sacramento FEYDA d'Alacant; Patricia María Valase Pastiu (27é) de l'IES Los Montesinos d'Alacant; Mario Martí López (31é) de l'IES Serpis de València; Marina García Cubera (42é) de l'IES Francesc Ribalta de Castelló.

El concurs, adreçat a l'alumnat de francés de 4t d'ESO, batxillerat i formació professional de grau mitjà, té com a objectiu principal la promoció del plurilingüisme i el respecte per la diversitat a través d'imatges inspirades en la figura humana. Està dotat amb 50 premis que inclouen una estada lingüística d'una setmana a França més un taller de fotografia impartit per Pierre Gonnord per als 10 primers guanyadors, estades lingüístiques a França per als 10 següents i per als 30 alumnes restants se'ls oferirà un llibre de fotografia en francés.

Els projectes es publicaran en línia a la web del concurs i seran accessibles durant tot el certamen. L'esdeveniment organitzat per exhibir el muntatge amb les fotos guanyadores que es té previst celebrar al Centre del Carme Cultura Contemporània de València, s'ajorna fins que les circumstàncies actuals ho permeten.

Davant de la situació d'excepcionalitat que estem vivint, el lema del concurs Units en la diversitat pren encara més força. Les fotos de l'alumnat ens mostren el valor d'una quotidianitat en convivència. «A Europa, la cultura és un espai de solidaritat ciutadana que hem de promoure i defensar» recorda Pierre Gonnord, fotògraf i membre del jurat.

"Reflexionem sobre la vida, sobre els dos costats de la vida, perquè la diversitat ens fa més forts enfront de les adversitats", "Diferents formes de creure en un únic ésser que busca respostes", o "Separats en la superfície, però connectats en la profunditat", són alguns dels lemes inspiradors i diversos, en paraules de Sébastien Portelli, agregat de cooperació de l'Ambaixada Francesa, escrits en més de 20 idiomes que acompanyen les fotografies d'alguns dels nostres alumnes guardonats.

Dins el marc d'aquest concurs, el passat 11 de desembre es realitzà un taller de fotografia a l'IES Serpis, on particià l'alumnat de francés d'aquest centre i de l'IES El Grao de València. El taller fou conduït pel reconegut fotògraf Jorge López i va comptar amb la presència de Marie-Cécile Le Luec, directora de l'Institut Francés de València.

Ens congratulem de l'èxit d'accions com aquesta, fruit de la col·laboració entre la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i  l'Institut Français, arran de la signatura de l'Acord administratiu entre la Generalitat, a través de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i el Servei Cultural de l'Ambaixada de França.

Aquest conveni s'ha anat concretant en l'impuls de programes plurilingües que amplien la presència de la llengua francesa en el sistema educatiu valencià, en el suport a la difusió d'intercanvis d'alumnat i professorat valencià amb els homòlegs francesos i en la participació del Servei d'Educació Plurilingüe en l'organització de diferents esdeveniments per la difusió de la llengua francesa, com ara la jornada internacional del 28 de novembre Le Jour du prof de Français, o la celebració de La Nuit des Idées, el passat 30 de gener a l'IES Professor Broch I Llop de Vila-real.

 

LA NUIT DES IDÉES

La celebració de la Nuit des Idées el passat 30 de gener va convocar a l'IES Professor Broch I Llop de Vila-real més de seixanta assistents entre alumnat, famílies, professorat i representants de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, de l'Ajuntament de Vila-real i de l'equip directiu del centre. La taula redona al voltant del lema "Être vivant: entre les langues et les cultures" i la lectura musicada de poemes en diferents idiomes va posar el fermall final a les activitats que al llarg del dia es van organitzar des del Servei d'Educació Plurilingüe de la Conselleria amb l'ajuda de l'equip directiu del centre educatiu.

 

     

 

PROGRAMA DE DOBLE TITULACIÓ BATXILLERAT I BACCALAURÉAT

Què és el Batxibac? 

El Batxibac és el programa que, per acord dels governs d'Espanya i de França, permet a l'alumnat de batxillerat obtenir la doble titulació del baccalauréat francés i el batxillerat espanyol i accedir a l'educació superior francesa i espanyola. 

El Batxibac avalua l'alumnat d'ambdós països, per mitjà de prova externa, amb els mateixos criteris i els ofereix una formació bicultural a través d'un currículum que integra elements del sistema educatiu francés en l'espanyol. Quan l'alumnat acaba el segon curs de batxillerat, realitzarà una prova externasobre les matèries específiques del currículum mixt d'aquest curs.

A Espanya, l'acord de la doble titulació Batxibac es va posar en marxa en el curs escolar 2010/2011. En l'àmbit valencià, el Batxibac comença a implantar-se, de manera experimental, durant el curs 2018/2019.

Com es dissenya el currículum mixt?

El currículum mixt Batxibac implica cursar:

- Les matèries pròpies del batxillerat LOMQE: troncals, específiques, de lliure configuració autonòmica: (Decret 87/2015, de 5 de juny DOGV de 10 de juny de 2015)

- Dues matèries objecte de prova externa:

a) Llengua i Literatura franceses

(Ordre EDU/2157/2010, de 30 de juliol, BOE núm 191, de 7 d'agost de 2010)

El currículum d'aquesta matèria es pot cursar dins de: 

  • La matèria troncal llengua estrangera (s'incrementaria, com a mínim, en una hora lectiva a la setmana).
  • La matèria troncal literatura universalque es podria cursar com específica des de qualsevol modalitat (s'incrementaria, com a mínim, en una hora lectiva a la setmana).
  • La matèria específica segona llengua estrangera (si l'alumnat cursa un altre idioma dins de la matèria troncal i que s'incrementaria, com a mínim, en una hora lectiva a la setmana). 

b) Història de França

(Ordre EDU/2157/2010, de 30 de juliol, BOE núm 191, de 7 d'agost de 2010)

El currículum d'aquesta matèria es pot cursar dins de:

  • La matèria troncal Història d'Espanya ( que s'incrementaria, com a mínim, en una hora lectiva a la setmana) o
  • La matèria troncal Història del món contemporani que es podria cursar com específica des de qualsevol modalitat (s'augmentaria, com a mínim, en una hora lectiva a la setmana).

c) S'ha de vehicular en francés almenys un terç de l'horari, és a dir, 11 hores setmanals de mitjana en cada curs. El centre pot establir repartiments diversos. Per exemple, 10 hores en primer curs i 12 en segon, però sempre buscant un equilibri raonable entre les hores de l'un i de l'altre curs. 

Les hores setmanals en llengua francesa es cursen:

- Obligatòriament en les dues matèries abans esmentades.

- En altres matèries del batxillerat ja siguen troncals o específiques.

- En altres activitats curriculars en llengua francesa, dins o fora del centre i, eventualment, amb suport virtual, per exemple:

  • Estada en una empresa que utilitze el francés com a llengua vehicular.
  • Voluntariat en una entitat cultural o social francesa.
  • Intercanvi amb estada a França per un període mínim de dues setmanes (no necessàriament consecutives ni en el mateix curs acadèmic).
  • Teatre en francés o en altres opcions. 

CENTRES AUTORITZATS A IMPARTIR BATXIBAC EN L'ÀMBIT ADMINISTRATIU VALENCIÀ EN EL CURS 2019/2020

CODI IES LOCALITAT
46022580 IES AUSIÀS MARCH MANISES
12005660 IES BROCH I LLOP VILA-REAL
03009385 IES CARRÚS ELX

 

ENLLAÇOS