T'interessa

Organismes

Portals

Visualització de contingut web

Cicle Formatiu de Grau Superior de Gràfica publicitària (LOE)

Titulació: Tècnic Superior d'Arts plàstiques i disseny en Gràfica publicitària

Família professional: Comunicació gràfica i audiovisual

Aquest professional serà capaç de:

-Proposar i realitzar solucions gràfiques per a transmetre missatges publicitaris per encàrrec d'empreses, institucions o altres professionals.

-Planificar el desenvolupament del projecte d'imatge publicitària des de la identificació de l'encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte gràfic acabat.

-Organitzar i dur a terme les diferents fases del projecte i els corresponents controls de qualitat que garantisquen l'expressió gràfica òptima del missatge.

Duració: 2000 h: 2 cursos acadèmics, inclosa la Fase de formació pràctica en empreses, estudis i tallers

Pla d'estudis

Denominació del mòdul

Hores totals

Hores semanals/curs

Crèdit ECTS

Fonaments de la representació i la expressió visual

100

4

 

5

Teoria de la imatge

50

2

 

3

Mitjans informàtics

100

4

 

6

Fotografia

75

3

 

4

Història de la imatge publicitària

75

 

3

4

Tipografia

150

3

3

7

Fonaments del disseny gràfic

100

4

 

5

Teoria de la publicitat i màrqueting

100

 

4

5

Llenguatge i tecnologia audiovisual

125

5

 

6

Recursos interactius aplicats

150

 

6

9

Recursos interactius aplicats a la fotografia publicitària

100

 

4

6

Projectes de gràfica publicitària

425

8

9

29

Projecte integrat

100

 

4

12

Formació i orientació laboral

50

2

 

3

Empresa i iniciativa emprenedora

50

 

2

3

Idioma Estranger

100

2

2

5

Formació pràctica en empreses

150

 

 

8

Total

2000

37

37

120

Referència legislativa
Més informació

Llocs de treball i ocupacions per a les quals qualifica el títol

Realització de productes gràfics publicitaris d'empreses i institucions i seguiment i control de qualitat en la indústria gràfica.

Realització d'aplicacions vinculades a la comunicació gràfica del missatge: tanques, expositors, cartells, fullets, anuncis, marxandatge i uns altres i els seus elements associats.

Realització de la preparació d'arts finals per a la seua correcta impressió, selecció de suports i acabats, anàlisis de proves de pre- impressió, control de qualitat, postproducció.

Director d'art

Creatiu

Coordinador de realització

Grafista expert en la selecció i ús de recursos tipogràfics, cal·ligràfics i retolació manual per a diferents aplicacions.

Col·laborador gràfic en equips publicitaris multidisciplinaris.