Avaluació psicopedagògica - Ordenación Académica
Avaluació psicopedagògica
Avaluació psicopedagògica és el procés d'arreplega d'anàlisi de la informació rellevant, relativa als distints elements que intervenen en el procés d'ensenyament i aprenentatge per a identificar les necessitats educatives de determinats alumnes que presenten dificultats en el seu desenvolupament personal o desajustaments pel que fa al currículum escolar per diferents causes per a fonamentar i concretar les decisions respecte a la resposta curricular i el tipus d'ajudes que precisen per a progressar en el desenvolupament de les distintes capacitats.
L'avaluació psicopedagògica comporta diverses fases:
- El procés d'arreplega d'informació realitzat pel psicopedagog en què a través dels instruments propis demana dades psicopedagògiques rellevants de l'alumnat.
- Tenint en compte un referent, prèviament acceptats (capacitats cognitives, competència curricular, etc), estableix un judici o emet un dictamen que constitueix la base del seu diagnòstic psicopedagògic, és a dir, "qualifica".
Informe psicopedagògic
L'informe psicopedagògic és la concreció per escrit de l'avaluació psicopedagògica i és un:
- Document administratiu per a la presa de decisions
- Document tècnic a l'incloure la proposta del pla d'actuació per a determinades mesures
- Ordre de 15 de maig del 2006 de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, per la qual estableix el model d'informe psicopedagògic i el procediment de formalització
- Sol·licitud d'Informe Psicopedagògic (Actualitzat per als PQPI)
- Informe psicopedagògic (Actualitzat per als PQPI)
Detecció
- Ordre de 3 de maig de la Conselleria d'Educació i de la Conselleria de Benestar Social, per la qual s'implanta el Full de Notificació de la possible situació de desprotecció del menor detectada des de l'àmbit educatiu en la Comunitat Valenciana i s'establix la coordinació interadministrativa per a la protecció integral de la infància (DOGV 27/05/2010)
- Full de notificació completa
- El paper de l'àmbit educatiu en la detecció i abordatge de situacions de desprotecció o maltractament infantil